Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

Training projectmatig werken

Opdracht: Het ontwikkelen en geven van een training op maat voor senior-medewerkers van een afdeling onder meer verantwoordelijk voor incasso en servicekosten. Met deze training willen de senior-medewerkers een stap zetten in hun eigen ambitie en de ambitie van de afdeling dat ‘… de collega’s van Woonbedrijf ons bij projecten natuurlijk, als vanzelf en op tijd inschakelen. Om dat te bereiken kunnen we zelf ook wat doen, en dat is onszelf professionaliseren tot collega’s waar je een goed advies van krijgt, collega’s met het vermogen om kritisch en constructief mee te denken, collega’s waar je afspraken mee kunt maken en collega’s die niet alleen hun vak als de beste kunnen maar ook snappen wat het is om te werken in een projectmatige omgeving.’ .

Resultaat: Een vierdaagse training waarbij de theorie van projectmatig werken wordt afgewisseld met persoonlijke ontwikkeling. Immers, het uitstippelen van een project op papier is één, de werkelijkheid is altijd anders dan bedacht en hoe ga je daar mee om?

Interactief. Ik heb geleerd dat als je stilstaat bij een opdracht, er veel meer vragen te stellen zijn dan ik ooit had verwacht. Prettig om tijd te nemen om met collega’s over het werk te praten, ook al is het razend-druk.

Rol: Trainer samen met Henk Elich, trainer-acteur.

Aanpak: We hebben de deelnemers naar hun behoefte gevraagd en deze behoefte is vertaald in een programma dat:

  • maximaal ruimte biedt voor het inbrengen van eigen vragen
  • de ‘harde’ kant van projectmatig werken afwisselt met de ‘zachte’ kant
  • de senior-medewerkers uit alle teams aan elkaar verbindt door in de training met elkaar aan de slag te zijn in wisselende samenstellingen
  • de deelnemers uitnodigt om te reflecteren en daardoor zichzelf beter te leren kennen – hoe doe ik het nou? en wat is daarvan het effect?
  • gericht is op ‘leren door te doen’ eerder dan ‘leren door te luisteren

Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren